Vi på MTRecruit har haft förmånen och få hjälpa e-handelsföretaget Nelly.com i Borås med rekryteringen av två digitala roller. Vi gratulerar Christoffer Grauers och Bertil Andersson till sina nya tjänster som Marketing Automation Specialist respektive E-Commerce Specialist och önskar dem båda stort lycka till! Vi passade på att ta en pratstund med Nellys VD Kristina Lukes och ställa några frågor till henne.
Hej Kristina! Grattis till två nya duktiga medarbetare, en del av er digitala satsning, och tack för samarbetet. Ni har nyligen flyttat många tjänster från Stockholm till Borås. Vill du berätta mer om det?
Tack själva! Bertil och Christoffer är varmt välkomna till oss! Jo, vi är i färd med att centralisera hela vår verksamhet till Borås där vi tar nästa spännande kliv i Nellys historia, 15 år efter starten. Vi vet att fysisk närvaro och krossfunktionellt arbete är viktigt för vår fortsatta framgång och det tror vi att vi gör bäst tillsammans i Borås.
Vad har det inneburit för er med er börsnotering på Nasdaq OMX Stockholm?
Vi har ju varit börsnoterade i form av ett dotterbolag i en koncern tidigare. Nu skiner ljuset allt starkare rakt på oss och det finns en möjlighet för oss att prata direkt till marknaden om vår affär och vilket värde vi ger till vår kund som vi älskar! Vi lägger all vår kraft och kärlek på att se till att hon känner sig fab varje dag – och vill celebrate the fab you!
Vad har ni för spännande på gång för 2021?
Åh, en massa kul. Kanske är det en av de svåraste sakerna med att vara på just börsen. Vi får vara noga med att berätta om saker vi skall göra samtidigt så att alla investerare får samma information vid samma tillfälle. Men ett fokus på vår kund och att stärka varumärket ytterligare, det kan jag lova att ni kommer få se! Dessutom planerar vi att flytta vårt lager från Falkenberg till Borås 2021 – kul, läskigt och spännande möjlighet med vårt 35000 m2 stora delautomatiserade lager.
Många drömmer om ett jobb på Nelly. Vilka roller tror du att ni och er bransch kommer ha behov av i framtiden, och hur kan man tänka som kandidat?
Först och främst tänker jag inte roll, utan attityd och vilja. Hos oss vill du göra allt för att vår målgrupp ska känna sig fab! Du går lite utanför de givna ramarna och har alltid kunden i fokus. Om jag tänker mer kompetenser så bygger vi just nu kommersiell analyskompetens, kundfokus och innovationskraft. Kortsiktigt kommer ju vårt lager behöva logistik, operations och driftskompetens.
Slutligen Kristina, Always celebrate the fab you! är er slogan. Du är ju rätt fab själv! Vad betyder detta för dig och hur firar du själv din “fabness”?
Att känna sig fab är en mänsklig drivkraft och för vår målgrupp nästan lika viktigt som mat på bordet. Att känna sig fab betyder ju att plocka fram det bästa hos sig själv oavsett om det är attityd, bästa förutsättningarna med träning eller sömn, eller den där looken med extra glam i håret. Jag försöker alltid plocka fram det bästa ur varje situation och hos mig själv – och komma ihåg att addera lite fab varje dag. Nu ska jag t.ex dra på mig mina nya fab joggingskor, till min fab retro tennisväska och försöka ta ett game på tennisbanan. Det är fab för mig!
Tack för pratstunden Kristina! Och lycka till med både tennismatch och Nelly. 🙂